Servicii de slaba calitate

Am vrut să achiziționez un produs de la un magazin care oferă și servicii online, defapt am vrut să cumpăr din magazin, dar nu era în stoc, așa că am început să mă plimb pe acolo și să mă prefac că aș fi interesat de un anumit produs, adică un Nikon D3100, pe care îl și am în posesie cum am mai spus. Totuși, după serviciile care mi-au fost oferite nu mă pot declara un fan al acestui magazin, chiar nu se potrivește cu ceea ce anunță ei pe site.

“A cumpăra înseamnă pentru fiecare client bucuria de a intra într-un magazin cu o atmosferă prietenoasă, de a primi consilierea de care are nevoie, de a experimenta un produs și de a profita de cele mai bune oferte din piață. Așadar, oferim atât produse, cât și servicii dedicate fiecărui client.”

Sună foarte frumos, dar din câte am experimentat pe pielea mea nu este așa. În mijlocul magazinului era o masă cu tablete care defapt sunt puse acolo pentru a fi testate, cum e în general la marile magazine, dar din păcate, lângă fiecare tabletă scrie să nu atingem pentru a nu fi zgâriate, ok, dar cum putem testa și noi dacă ne place sau nu? Pentru ce sunt puse acolo?

Iar de serviciile oferite ar trebui să nu mai vorbesc, dar nu mă pot abține. Am spus că doresc să cumpăr acel Nikon D3100, am cerut detalii suplimentare despre acest produs, dar tipul care era acolo parcă dorea să mă arunce din magazin, nu dorea sub nicio formă să mă convingă că acel produs merită cumpărat, încă îmi aducea și foarte multe detalii negative și că nu se prea merită, plus că poate fi folosit doar de profesioniști … halal servicii, eu știam că acest aparat este pentru cineva la nivel amator-mediu, nicidecum pentru profesioniști, probabil stimabilul nu se ridică la profesionalismul acelui brand.

 Voi întâlniți astfel de situații la marile magazine? Când în loc să fiți ajutați și tratați respectuos, vi se oferă niște informații greșite și acestea cu jumătate de gură?

23 Comments

  1. Răspunde

    probabil a fost superficial, fiindca trebuie sa recunoastem esti mic ca varsta si poate nu se astepta sa ai disponibilitatea cumpararii unui asemenea aparat. Dar ce sa ii faci ei daca nu gandesc, poate vreau sa mi-l cumpere tata :)) chiar daca am 10 ani sa spunem :). Fireste eu n-am avut noroc de asa ceva, vad ca toate mofturile trebuie sa mi le fac singur, dar nu trebuie sa scoatem din calcul posibilitatea.

    E ciudat cum esti tratat in general in Romania in magazine, sincer nu ma atrag magazinele cand o data ce am intrat intr-un magazin si ma fac interesat de un produs sa vina vanzatoarea … ok, daca am nevoie de ajutor nu mi-e rusine sa-l cer. Pe de alta parte am observat domnisoare care se plangeau de contrariu… cum ca nu s-au oferit sa le ajute desi s-au fatait de colo colo, dar nu puteau sa zica ca au nevoie de putin ajutor :(?
    Depinde de zi, de om… de multe.

    • Răspunde

      Da dar vezi cum sta treaba, acum 5 ani, pe cand aveam abia 11 ani am fost la Vodafone sa-mi aleg un telefon, tipul de acolo mi-a explicat foarte frumos cum lucreaza telefonul, ce jocuri pot sa-mi descarc, cat costa si imi exprima toate ofertele pe care le avea in acel moment, un super baiat, care si acum mai lucreaza acolo, gandeste-te…aveam 11 ani si m-a tratat ca un adevarat client.

      Si eu le cer ajutorul, asta am si facut, am cerut mai multe detalii iar domnul a venit doar sa zica si el ceva acolo, numai aiureli a spus, cu siguranta daca aveau un personal mult mai calificat ar fi reusit sa ma convinga mai mult, dar parca facea o anti-reclama…

      • Răspunde

        Si mie mi s-a parut ca la Vodafone(conex pe cand mi-am luat primul telefon) au personal foarte bine pregatit. Depinde si de firma ce pretentii are, se pare ca acel magazin nu prea da mare importanta la a oferi un serviciu de ” ajutor pentru clienti” de calitate.

        • Răspunde

          Sunt destul de cunoscuti, nu degeaba au reclame destul de des si la TV…la prestanta lor ar trebui sa aibe un super personal

    • Răspunde

      Sa fim seriosi Pato, job-ul lor consta in a ajuta si a lamuri clientul, nu ii da nici un drept sa faca diferenta intre un mos de 90 de ani si un tanar de 16-17 ani, clientul e client si in fundul gol sa zicem asa. Din ce a zis Lucian aici ala era un plictisit de viata care e impins de ta’su sa mearga la munca ca el e prea lenes sa se gandeasca la munca si asa ajunge sa isi faca treaba in scarba. Problema e ca daca dai peste cate unu din asta iti strica ziua.

      • Răspunde

        Pai cam asa e, din cate stiu eu la intrarea in magazin nu scrie ca trebuie sa ai o anumita varsta ca sa poti primi asistenta la nivel “profesionist” cum se declara, iar plictisitul asta, nu era unul singur, toti de acolo erau la fel, parca lucrau de 20 de ore incontinuu, mie nu mi se pare ok sa se prezinte asa…

        • Răspunde

          Eu dimineata de exemplu in drum spre scoala imi luam cate o placinta, si preferam sa imi iau dintr-un loc de unde era cu 50 de bani mai mult doar pentru ca imi era simpatica vanzatoarea 😀 .

  2. Răspunde

    Am intalnit si eu astfel de persoane in magazinele de specialitate prin care am fost si fie doream sa cumpar ceva, fie voiam niste informatii. Recunosc, in unele cazuri am fost tratata foarte bine, mi s-a explicat ce doream sa stiu sau am fost lasata sa testez aparatele foto (ca despre asta e vorba si la mine). Insa in alte cazuri am dat de angajati care ma tratau de parca nu ar fi fost in interesul lor sa-si vanda produsele…

    Eu zic ca depinde si de “norocul” fiecaruia. Nu toti oamenii sunt la fel si nu toata lumea e dotata cu aceeasi doza de rabdare si de respect.

    • Răspunde

      Da, faza cu aparatul e o treaba, chiar stiu destul despre el, am citit si m-am documentat, daca era sa fiu in locul tipului puteam sa vorbesc ore in sir despre aparat si sa-l fac pe client sa cumpere. Dar partea cu tabletele, mi se pare cea mai mare prostie, de ce mai sunt scoase din cutie si asezate pe o masa (toate pornite), adica noi ca si clienti cred ca avem dreptul sa testam daca se merita sa cumparam sau nu un produs din acea categorie, dar aici treaba sta altfel…

  3. Răspunde

    Hm, am patit-o si eu. Cam la fel ca tine si nu sunt deloc atat de tinerica. Adica am trecut demult de perioada liceului… :)) Slava Domnului, cum ii ziceam lui Alex. 😛
    Efectiv trebuia sa le scot eu informatiile cu clestele. Ei mai ca vroiau sa scape de mine. Uneori m-au lasat balta ca aparuse alt client mai important. Si eu am cumparat de fiecare data! Unii erau paraleli cu domeniul. Habar nu aveau, stiam eu mai multe ca ei. :)) Iti dai seama ce comert se face in Romania. Cat de pregatiti sunt angajatii si cat de dornici sunt ei sa ne ajute cu informatiile de care avem nevoie. Eu sunt dezamagita si ce cei de la Vodafone(ca am vazut ca i-ati laudat mai sus).

    Asa pot sa zic si eu ca ma vad astia femeie si considera ca nu merit interesul lor, ca oricum nu cumpar. Nu stiu, poate sunt misogini vanzatorii. :))
    Era culmea sa-mi zica mie ca Nikon D3100 e pentru profesionisti si ca aparatul nu e de nasul meu. :)) Cred ca faceam un scandal monstruos.

    • Răspunde

      Cam peste tot e la fel, sunt unii angajati exceptionali care sunt cu adevarat niste exemple dar sunt si altii care mai mult sunt de umplutura, cunostiinte 000, iar de abilitatile de comunicare sa nu mai vorbim, dupa parerea mea au facut o impresie foarte buna la angajare, iar acum, cand s-au trezit cu sacii in caruta s-au lasat pe tanjala, poate cred ca au postul asigurat si nimeni nu-i poate inlocui… nu stiu ce sa zic, nu ma pricep la asa ceva, dar nu asa se face marketing…

      Asa ceva a fost la mine, ca aparatul nu ar fi pentru mine, totusi mi-ar fi placut sa-l am intr-o plasa sa-i arat cum se porneste, nu de altceva doar poate mai vine cineva, macar sa-i poata arata ceva.

  4. Răspunde

    din pacate sunt unii vanzatori cand intri un magazin iti arata o piatra si la plecare da cu bolovani dupa tine,metaforic vorbind…

  5. Răspunde

    Multa reclama si imagine creata superficial si asa ajunge un magazin care ofera servicii de tot rahatul, sa fie printre primii. La fel se intampla si cu fratii lor din online…

  6. Răspunde

    pai asta este vanzarea in magazinele de orice, daca te duci intr-un magazin de specialitate nu este asa.
    am ramas cu un sentiment placut cand am ajuns la f64 si mi-am luat d3200.
    oamenii te tratau super, erau super tehnici in comparatie cu mine, care doar observa imaginea si atat! nu prea pusesem mana pe un dslr sau daca am pus mana, am apasat pe butonul de auto si atat.
    in plus, daca te duci la magazinele mari sau chiar hypermarketuri ai sansa sa te alegi cu un produs superevaluat si…de proasta calitate!

  7. Răspunde

    Astea sunt genul de magazine in care las produsul jos si am plecat mai departe. Prefer sa platesc mai mult si sa fiu tratat cu respect si interes. Pacat ca nu poti sa ii scuipi si sa pleci…

  8. Răspunde

    Eu ma informez de pe internet cu privire la toate detaliile despre un produs, ma uit sa vad pareri si cum functioneaza si daca se merita banii, si daca da, il comand. Ma duc la magazin, platesc, il iau si gata… Nu ma complic incercand sa-l fac pe angajat sa-mi explice fiecare detaliu acolo, pentru ca probabil oricum nu stie.

  9. Răspunde

    Pe mine ma deranjeaza vanzatorii care vorbesc folosind doar termeni tehnici, din care nu inteleg nimic. Cum ma poti convinge sa cumpar, daca nu pricep pe ce voi da banii?

    • Răspunde

      Am observat ca unii se dau mai inteligenti, iar daca clientul nu stie foarte multi termeni din acel domeniu, acesta poate sa zica cam orice…

  10. Răspunde

    M-am ars grav de tot cu un laptop vara trecuta, daca nu ma insel, si de atunci suflu si-n iaurt. Sunt n magazine facute peste noapte demne de toata mila, magazine de la care chiar nu cumpar si nici n-o sa am vreo tentativa in viitor. Merg pe mana ‘greilor’, nu am fost dezamagit pana in clipa de fata.

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *