Glucidele, carburanții corpului nostru

Glucidele sunt indispensabile pentru organismul nostru. Sunt compuse in principal, din molecule energetice. Iata mai multe cuvinte despre diferitele tipuri de glucide si virtutile lor.

Glucidele sunt un constituant de baza din alimentatia noastra. La fel de importante ca si lipidele sau proteinele. Este vorba despre molecule organice, care contin printre altele, si oxigen sau carbon. Rolul lor este de a furniza energie celulelor dar si de a participa la functionare celulelor, a organelor sau tesuturilor.

Glucide complexe, simple sau fibre alimentare, exista diferite feluri, care au toate proprietati specifice. Se regasesc mai ales in alimentele vegetale. In schimb, sunt aproape absente in carne.

Glucidele complexe la toate mesele. Toate glucidele sau zaharuri, functioneaza ca si un carburant pentru organismul nostru. Este important ca o alimentatie echilibrata sa aiba macar 50%, majoritatea dintre ele fiind glucide complexe mai cunoscute sub numele de zaharuri lente. Acestea aduc energie in continuu organismului si iti permit sa lupti contra oboselii pasagere.

Paste, orez, cereale integrale, leguminoase sau cartofi, acestea sunt cunoscute drept sursele principale de glucide complexe, apreciate de sportivi mai ales, care apeleaza la ele atunci cand depun un efort mai intens. Acestea se digera mai lent si isi elibereaza energia in mod progresiv. Astfel ca, pot ameliora senzatia de satietate.

Si fata de ce am putea crede, glucidele complexe nu ne fac sa ne ingrasam. Ba din contra. Glucidele complexe sunt chiar un veritabil atu in cadrul unui regim. Pentru o alimentatie echilibrata trebuie sa fie insotite de proteine, de lipide sau de fibre.

Glucidele simple, de consumat cu moderatie. Glucidele simple sunt calificate drept zaharuri rapide. Sunt digerate foarte repede si sunt transformate fara efort si au un efect energizant imediat. Dulciuri, fructe si sucuri si alte bauturi le contin. Putem aminti aici zaharoza sau zaharul de masa, fructoza ce se regaseste in miere, fructele sau siropul de agave, dar si glucoza prezenta in fructele proaspete si uscate.

Glucidele simple sunt deci necesare in caz de hipoglicemie pentru a nu te simti rau din cauza acesteia. Atentie insa, deoarece daca sunt consumate in exces, pot provoca probleme metabolice. Se recomanda deci sa ai grija cu consumul lor deoarece nu sunt foarte recomandate pentru silueta.

Glucoza si zaharoza care se regasesc in mari cantitati in biscuiti, produse de patiserie si bomboane sunt de limitat deoarece consumate in cantitati mari pot mari nivelul de glicemie cu un risc de diabet pe termen lung.

Nevoile medii ale unui individ sunt cuprinse intre 50 si 55%. Dar anumite persoane au nevoie mai mare de glucide, sportivii mai ales.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?