Despre lucrul in echipa

La mine la liceu se pune foarte mult accent pe munca în echipă, lucrul colectiv şi mai ales pe capacitatea de a vorbi liber în faţa unei clase pline. Întotdeauna nu a ieşit bine, din toate punctele de vedere, eu voi scrie mai jos părerea mea care ar trebui să fie luată în serios, dacă o zic în faţa tuturor vor spune că mă dau mare cu aşa ceva, poate aici va fi luată în serios.

-liderul grupului trebuie să fie bine informat cu privire la membrii pe care îi are, să-i cunoască pe fiecare individual şi să-i poată îndrumă cu privire la următoarele activităţi pe care le vor avea, dacă cel care conduce este habarnist aşa va ieşi şi treaba. Tot liderul trebuie să fie conştient că oamenii lui nu vor lucra în mod egal, iar unii vor uita cu desăvârşire de sarcinile pe care le-a primit, aşa că trebuie în permanentă să comunice cu ceilalţi pentru a afla în ce stadiu se află treaba.

Eu cam asta cred despre lider, la început am dorit să sune altfel articolul, dar am decis să mă opresc doar asupra liderului. Iar voi, cei mai experimentaţi, ce recomandaţi să facă liderul? Dar membrii grupului?

14 Comments

  1. Răspunde

    Cel mai important la un leader este sa fie bun, aici ma refer la tot ce trebuie pentru acel proiect. Sa fie bine informat, sa fie dedicat si desigur activ.

  2. Răspunde

    Sa incerce sa fie lider…dar nu va fi un lider adevarat daca nu va avea experienta in ceea ce face. Oricum, ar trebui sa stie sa adune partile bune de la fiecare si sa le uneasca pentru a iesi bine treaba.
    Nu e usor, dar e bine ca faceti asta, va dezvoltati pentru mai tarziu.

  3. Răspunde

    Lucian, dacă vrei să vezi cum se lucră în echipă nu trebuie decât să arunci un ochi la băieții careschimbă țevile de gaz sau apă de prin oraș, sau la ăia care lucră la drumuri și poduri. 🙂 Să vezi că există un lider, un sub lider, un sfătuitor al liderului, un PR-ist – ăla care fluieră după fete… și mă opresc aici că prea se mărește echipa, dar nu înainte de-al menționa și pe ăla care muncește, adică ăla care e mai prost. 🙂

    Din păcate așa se întâmplă și în proiectele de grup care se fac în școala românească, nu contează că e liceu sau facultate. Ăla care se pricepe, automat este numit lider, el muncește ca prostu și la final toți membri echipei primesc aceeași notă. 🙂

    • Răspunde

      Cunosc treaba asta, oricum nu prea se da interes la astfel de proiecte.

      Da, chiar spre drumul spre scoala schimba unii bordurile, iar la cati sunt, fiecare vine cu alta parere, nimeni nu face dupa ce zice sefu’

  4. Răspunde

    Pe lângă tot ce ai spus tu, aş adăugă o calitate indispensabilă unui lider este spiritul organizatoric, dacă nu reuşeste să închege echipa, iese haos, dar degeaba e bun organizator, dacă echipa nu-l recunoaste drept lider şi cum ziceai tu unii mai uită achitarea de sarcinile care le-au fost atribuite, atunci tot aia e HAOS, ESEC, cum vrei tu să-i spui.
    Sigur, nu trebuie ignorat ce a spus Stefan, are dreptate iar cazul despre care vorbeste este omniprezent la noi.
    Ah, există manuale de leadership, dar astea doar te ghidează pentru situaţia în care îţi asumi o poziţie de lider, fără a garanta succesul; altfel spus, trebuie să te şi naşti lider, mai mult să te simţi tu însuţi lider, abia dacă poţi face asta poţi spera să fii recunoscut de ceilalţi drept lider şi să ai succes în coordonarea unei echipe, asa încât să nu existe cazuri în care unii “uită” de sarcinile atribuite.

    • Răspunde

      Exista si carti, dar parca e mult mai bun un lider care asa s-a nascut decat unul fabricat pe parcursul vietii. Cum spuneai, multi lideri stiu ce fac dar nu sunt recunoscuti de ceilalti.

  5. Răspunde

    Din pacate ce va invata pe voi prin licee despre lucrul in echipa nu prea are legatura cu psihologia lucrului in echipa. Cateva lucruri despre asta:

    O echipa are la origini reminescentele “haitei” … evolutia in triburi … ghilde si alte forme de organizare pe care oameni le’au creat din dorinta apartenentei la un grup, constienti fiind ca numarul lor inseamna putere. Orice grup are nevoie de un lider … care se poate impune in doua forme: prin forta sau respect. Impunerea prin forta apartine vremurilor ancestrale, practicata inca de cei care din lipsa de alte calitati recurg la ea. Impunerea prim respect este ceva mai “noua” iar liderul ales de grupul in cauza a reusit sa isi castige respectul prin diverse actiuni si calitati care il impun ca lider. Unul dintre talentele inascute ale acestui sunt cele oratorice … care mentin echipa unita si de asemenea implicarea activa a acestuia. In orice grup exista si rebeli … cu putina psihologie aplicata acestia pot fi controlati si in timp pot deveni unui dintre membri de baza ai grupului.
    In ce privesc grupul/echipa … toti trebuie sa fie constienti ca sunt egali in privinta sarcinilor … lider are doar avantajul de a le imparti si aici tot in talentul lui sta taina de a fi lider. In general este bine sa imparti sarcinile dupa calitatile fiecarui membru iar asta prespune sa ii cunosti pe toti foarte bine. A imparti gresit sarcinile intr’un final va duce la un dezastru pentru ca se va simti repede lipsa de randament in indeplinirea sarcinilor comune.

    Ma opresc aici … ca ar mai fi de scris … si nu vreau sa plictisesc … ideea de baza este ca lider nu inseamna jmecherul grupului ci mai degraba fraierul grupului pentru ca in capul lui se sparg toate. Daca un lider este constient de responsabilitatile sale … poate insa culege si roadele munci in echipa. 😀

  6. Răspunde

    Liderul trebuie sa fie un observator a ceea ce fac ceilalti. Se implica doar in cazul in care considera ca oamenii sai ar da gres.

  7. Răspunde

    Si cand ceilalti gresesc … pune biciu pe ei.

    Adica din punctul tau de vedere lider = dictator. Excelent.

  8. Răspunde

    De-aia nu imi place lucrul in echipa. In primul rand eu ca si lider, stiu ca ma descurc si singur, pentru ca oricum ceilalti de cele mai multe ori nu-mi respecta deciziile si nu ma asculta. Asa ca pe cont propriu mi-e mai comod, nu ma complic cu neascultatorii.

  9. Răspunde

    Munca in echipa are un mare dezavantaj..nu toti lucreaza in mod egal, pentru ca mai sunt si unii care se bazeaza pe cei buni din grup, iar la sfarsit toti culeg laudele. Un lider trebuie sa fie un om responsabil, care sa stie sa imparta sarcinile in cazul unei munci in echipa, si sa gestioneze toate conflictele cu mult tact.

  10. Răspunde

    Vezi Cotos … desi netraiti in comunism … astia “mici” imi dau dreptate. 😀

    Restul maine … intr’un infinit de posibilitati/variante … eu oricum fiind cel mai mic dintre voi! 😀

  11. nicula vasilica

    Răspunde

    Ca sa fii lider in primul rind trebuie sa te duca , capul,adica sa ai ceva materie cenusie,sa-ti placa munca si sa nu fii partinitor.Rar ai de a face cu un lider care indeplineste aceste trei calitati,ori il duce capul si e puturos ori e vrednic dar nu-l duce capul.Si stii de ce ?Pentru ca cel care are toate cele trei calitati procedeaza ca Alex, munceste de unul singur ,da si randament si nici nu are batai de cap.

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *