Cum sa fii proaspat o zi intreaga? (Cu o rutina)

La întrebarea de mai sus aveam nelămuriri acum o bună perioadă de timp, pe când simţeam că dimineaţa nu mă pot da jos din pat, şi că seara eram rupt de oboseală. Aveam probleme cu treaba asta, nu spun că acum aş fi cel mai proaspăt om de pe planetă, dar cu timpul, poate voi reuşi 🙂

dimineata

petocuri.ro

O să încerc ca în perioada următoare. În perioada următoare cu siguranţă voi adopta o rutină de dimineaţă de care sper să mă ţin foarte foarte mult timp, şi când scriu ceva pe blog, rămâne scris, şi dacă e scris cu proprile mâini înseamnă că e şi mai important. Aşa că, ce-i aici e foarte important şi mai ales trebuie respectat cu stricteţe. Nu am aşteptat foarte mult până să adopt această rutină pe care o voi relata mai încolo. Am spus că trebuie început cât mai repede, aşa că, in a doua zi de şcoală (prima în care trebuie să mă trezesc mai repede), am recurs la noul stil de a începe o dimineaţă. Şi pe calea asta-i mai mulţumesc o dată lui Florin Roşoga pentru cartea lui, ea mi-a deschis oarecum ochii şi spre acest obiectiv.

Dimineaţa organismul nostru este cel mai în formă de pe tot parcursul zilei, se poate învăţa mai uşor şi se pot face multe alte activităţi mai uşor decât pe timpul zilei. Plus că, de multe ori îmi caut momentele mele de linişte, ador de foarte multe ori să fiu doar eu şi cu mine-n liniştea mea, şi dimineaţa chiar e un moment oportun pentru aşa ceva. Ah, şi voi face parte din grupul oamenilor de top care au sau au avut o rutină de dimineaţă, printre care se enumeră: Benjamin Franklin, Robin Sharma, Napoleon, Ernest Hemingway, Immanuel Kant, Thomas Jefferson sau Theodore Roosevelt.

Rutina mea de dimineaţă în acest moment e la un stadiu de nou-născut, adică nu cuprinde foarte multe lucruri, şi nu cred că asta am dorit de la început, doresc să o îmbunătăţesc treptat, şi uşor uşor îmi voi face o dimineaţă exact cum îmi place. Zic să o sistematizez să se înţeleagă mai uşor:

-Sună ceasul la 05:30
-Imediat îl opresc şi mă ridic tot atunci din pat pentru a nu mă pune la loc şi a rămâne aşa încă 15-20 min.
-Mă aşez pe un alt scaun, undeva unde nu este foarte confortabil pentru a mă trezii complet
-Ies 10 minute afară (aici este perioada de trezire 100%)
-Vin înapoi, mănânc, şi fac câteva exerciţii fizice (am făcut doar flotări şi abdomene, şi înainte o mini încălzire)
-Apoi duşul, spălatul pe dinţi, etc

Doar atât fac dimineaţa până în acest moment, şi cum spuneam, voi încerca treptat să mai adaug multe alte lucruri. Din câte observ, mai rămân aproximativ 40-50 de minute, pe care le pot acorda cititului. Acţiune pe care o evit ziua ori din cauza gălăgiei, ori din cauză că găsesc alte activităţi.

Şi uşor dimineţile încep să capete o altă culoare 🙂

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *