6 fructe de mare și beneficiile lor în domeniul sănătății

Stridii, langustine, creveti, scoici Saint- Jacques… pe langa faptul ca sunt extrem de savruoase si foarte apreciate, mai ales la mesele de sarbatoare, aceste crustacee sau scoici au foarte multe lucruri bune de adus.

Alimente care te ajuta sa slabesti si remineralizante. Provenite toate din mediul marin, scoicile si crustaceele prezinta mari similitudini in ceea ce priveste aporturile lor nutritionale. Sunt aliate de pret atunci cand tii un regim de slabire. Cu un aport energetic cuprins intre 60 si 110 calorii, pe 100 de grame si un nivel de lipide de la 0,5 la 2% in functie de produs, zona de pescuit si anotimp, fructele de mare sunt mai slabe si mai sanatoase decat majoritatea pestilor.

Un alt atu- sunt remineralizante. Toate fructele de mare contin potasiu, magneziu, calciu, cupru sau fier… au un aport major de zinc, de seleniu, de puternici antioxidanti si iod si multi alti compusi benefici.

Crevetii, din familia crustaceelor. Gri, tropicali sau roz… creveti au un nivel foarte important de proteine, superior varietatilor de carne si de peste. Contin numeroase minerale si de prepara foarte usor.

Homarul. Homarul are o carne foarte slaba si are o mare putere de satietate. Contine minerale si oligoelemente, fiind unul din cele mai cautate crustacee. Verisoara sa, langustina, nu are o savoare atat de pronuntata.

Langustina, din familia crustaceelor. Foarte aproape de homar, langustina are o savoare foarte fina si aporturi nutritionale foarte apropiate de ale acestuia. Contine 17 grame de proteine, 2 grame de lipide, dar si numeroase minerale si oligoelemente.

Stridiile. Sunt mici bombe nutritionale. Contin doar 66 calorii si 2 grame de lipide pe 100 de grame. Dar sunt foarte bogate in fier, in vitamina B12, in zinc si in calciu.

Scoicile Saint-Jacques. Scoicile Saint Jacques contin 80 de calorii, 17 grame de proteine si un gram de lipide pe 100 de grame. Contine un nivel ridicat de saruri minerale si de oligoelemente.

Melcul de mare. O crustacee mai mica, foarte bogata in minerale si oligoelemente care afiseaza 100-120 de calorii pe 100 de grame.

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *