5 uleiuri sănătoase pentru gătit

Pentru a –ti pastra alimentatia pe calea cea buna si pentru a obtine cele mai sanatoase feluri de mancare, trebuie sa alegi cele mai sanatoase uleiuri pentru gatit.

Pendula nutritiei s-a intors inspre adoptarea unor grasimi sanatoase, ceea ce inseamna ca uleiurile se regasesc din nou in cadrul alimentatiei in prepararea meselor si a celor mai santoase meniuri. Uleiurile pot constituie cea mai importanta parte din cadrul unui regim alimentar echilibrat, dar din cauza faptului ca acestea contin destul de multe calorii, este destul de usor sa exageram cu consumul lor.

Care sunt deci cele mai sanatoase uleiuri pe care sa le folosesti la gatit?

Uleiul de rapita. Uleiul de rapita pare sa fie un ulei universal care se poate folosi la orice. Datorita savorii sale neutre si a temperaturii ridicate la care devine amar sau acru din cauza caldurii, uleiul de rapita se poate folosi si la vinegrete.

Uleiul de cocos. Uleiul de cocos este mai popular ca niciodata. Unii au ajuns pana acolo incat sa il denumeasca un superaliment. Te poate ajuta si atunci cand vrei sa slabesti sau chiar cand vrei sa te protejezi de maladia Alzheimer. Atunci cand vine vorba despre gatit, uleiul de cocos are un gust destul de dulce, un gust ca de aluna ideal pentru gatit. Vine cu un gust tropical pentru peste si multe alte preparate.

Uleiul de avocado. Uleiul de avocado este ideal pentru preparatele pentru care ai nevoie de o temperatura foarte ridicata. Pentru ca este un ulei bogat in grasimi mononesaturate, este considerat o optiune foarte sanatoasa pentru inima.

Uleiul din seminte de in. Este ideal pentru vinegrete sau salate. Dar si alaturi de cereale, legume, sau proteine, fiind pentru acestea, cireasa de pe tort.

Cu combinatia sa ideala de acizi grasi omega 3 si omega 6, uleiul din seminte de in poate sa fie cea mai buna alternativa vegetariana la uleiul de peste.

Uleiul de masline. Vine cu un plus de savoare pentru vinegrete sau legumele la gratar, dar si cu o multime de beneficii pentru sanatate. Are un nivel de acizi grasi mononesaturati, care ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau si la prevenirea bolilor cardiace.

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *