3 metode de a monetiza un blog

Multă lume intră în blogging cu gândul de a face bani. Și pe bună dreptate – există o grămadă de motive foarte bune să înceapă unul. Însă puțină lume are o strategie concretă de monetizare.

Nu pot să nu-mi amintesc întrebarea unui cititor de-al meu, nedumerit de felul în care poate face bani.

Dacă îmi fac cont în lei la banca XX, îmi intră banii la sfârșit de lună sau cum?

Băiatul credea că cineva îl plătește pentru blogging așa cum este plătit pentru un job. Și, oricât de mult mi-aș dori ca lucrurile să fie atât de simple, trebuie să îți definești singur strategia de monetizare.

Acest lucru trebuie făcut ÎNAINTE de a începe blogul. Trebuie să știi cum anume vrei să faci bani din el odată ce traficul începe să curgă.

Dacă ești la primul blog, o să ajungi la concluzia că nu știi de unde să începi pentru a face asta. Și e normal, numai cineva cu experiență poate ști aceste lucruri.

După ce am lansat peste 10 produse informaționale și am ajuns la un ”salariu” extrem de generos, bani făcuți doar din online, vreau să îți vorbesc de strategiile pe care eu le folosesc zi de zi pentru a face bani din blog, strategii care, din fericire, necesită cunoștințe tehnice MINIME.

metode de a monetiza un blog

Strategia #1: Programele de afiliere

Mai greu de găsit la noi, programele de afiliere pot aduce bani serioși dacă ai trafic serios pe blog. Dar hai să le dăm o scurtă definiție.

Un program de afiliere este, în esență, un contract (agreement) între tine ca blogger și cineva care vinde produse pe Internet, prin care tu îi trimiți vizitatori printr-un link special iar acesta îți oferă un procent din vânzare.

Poți vinde produse scumpe sau ieftine, fizice sau informaționale, important e ca aceastea ”să se potrivească cu demograhphics-ul blogului tău”.

Ai un blog de frumusețe? Încearcă să vinzi cosmetice și haine pentru femei. Ai un blog de mașini? Poate găsești un magazin de piese auto cu program de afiliere.

Ca blogger trebuie să îți înțelegi la perfecție cititorii pentru a ști ce să le vinzi. Și nici atunci nu poți fi sigur care dintre produse se vând mai bine. Trebuie să testezi pe cele relevante, să le compari, apoi să le promovezi mai mult pe cele cu rata de conversie cea mai mare.

Avantajul programelor de afiliere este că nu trebuie să te ocupi de produse. Lași asta în seama altora, pentru ca tu să te concentrezi 100% pe blogul tău.

Strategia #2: Cărți electronice

Cărțile electronice sunt la mare modă în SUA, dar merg și la noi într-o anumită măsură. Site-uri gen www.clickbank.com sunt pline de asemenea produse informaționale.

Strategia constă în creearea unui blog care să aibă minim 500-600 de vizitatori pe zi, scrierea cărții în Word, exportarea ca PDF, publicarea unei scrisori de vânzare și a unei pagini de download.

Apoi, mai ai nevoie de niște bannere care să vină pe blog și care să o promoveze, laolaltă cu niște e-mailuri de promovare (dacă ai o listă de abonați).

Asta pe scurt.

Avantajul este că nu ai nevoie de cunoștințe tehnice extrem de sofisticate pentru a pune această strategie în aplicare, iar investiția este minimă.

Dacă o scrisoare de vânzare ți se pare prea mult pentru început, poți face altfel (cu condiția să ai un blog în limba engleză). Îți poți publica ebooks-urile pe Amazon.com în format Kindle. Deși veniturile nu vor fi mari, vei începe să faci primii bani pe net relativ devreme, pentru că vei avea vânzări acolo care nu vin neapărat de pe blogul tău, ci trimise direct de Amazon.

Strategia #3: Bannere publicitare

O alternativă foarte bună la programele de afiliere sunt așa-numitele direct buys. Printr-un direct buy, cineva cumpără spațiu publicitar la tine pe site contra unei sume plătite în avans.

Avantajul este că nu te interesează cât de bine se vinde produsul. Dacă proprietarul vrea să pornească o campanie pe site-ul tău și să plătească cu bani gheață, nu ai nimic altceva de făcut decât să pui bannerul și să încasezi banii.

După ce am făcut parte dintr-o echipă care a cumpărat trafic pe site-uri mari la nivel mondial (gen Foxnews.com sau Reuters.com), pot să te asigur că ne uitam și după site-uri mai mici, cu condiția ca traficul care venea de pe ele să monetizeze.

OK, cam asta a fost! Acum ai 3 motive foarte bune să îți începi și să îți crești propriul tău blog, pentru că aceste metode de a face bani pe net sunt garantate să meargă odată ce blogul tău începe să aducă trafic.

Ovidiu Lazăr are o experiență de peste 4 ani în marketingul online, concentrându-se full-time pe blogging, produse informaționale, SEO și optimizare de campanii media.

13 Comments

  1. Răspunde

    Cea mai indicata metoda probabil este a 3a. In cazul in care ai un numar frumusel de cititori fideli, cu siguranta poti cere o suma frumusica pentru un banner in header.

    • Ovidiu Lazar

      Răspunde

      Cu siguranta ca pe un banner de 728×90 ATF (above the fold) poti cere maximul, aceasta fiind printre cele mai bune pozitii de pe site. Interesant de stiut ca bannerele de 160×600 aflate in interiorul unui articol merg si ele foarte foarte bine, asta pentru ca sunt camuflate in text, text pe care toata lumea il citeste, spre deosebire de header sau footer, zone unde nu se zaboveste prea mult.

  2. Răspunde

    Prima metoda mi se pare cea mai potrivita, dar si bannerele pot fi lafel de productive!

    • Ovidiu Lazar

      Răspunde

      Da, bannerele (mai exact, display advertising-ul) sunt blamate cum ca nu ar merge insa pot aduce foarte multi bani, insa totul depinde de advertiser si de cum isi optimizeaza campania.

  3. Răspunde

    Legat de afiliere, că tot m-am jucat și eu cu ea anul trecut și am testat diferite strategii: Ovidiu, spuneai că dacă ai trafic bun câștigi mai bine, țin să te contrazic total. Am încercat asta pe un site unde intrau zilnic cel puțin 15k unici, dar rezultatele au lăsat mult de tot de dorit! Asta pentru că aveam un public sărac, neinteresat de produsele respective! În schimb, pe un blog nișat, cu un trafic zilnic de aproximativ 100 unici, aveam conversii aproape zilnic, plus că veniturile de pe blogul nișat de 100 unici/zi îmi aducea venituri de cel puțin 20 de ori mai mari decât cel cu 15.000 unici/zi. Și știu pe cineva care anul trecut cu maxim 50 unici/zi producea vânzări mult mai mari decât produceam eu cu 100 unici/zi. Deci, în afiliere contează foarte mult traficul calitativ, nu cantitativ.

    • Ovidiu Lazar

      Răspunde

      Perfect de acord, Iulian, blogurile de nisa sunt singurele cu care sunt de acord. In plus de asta, mai cred ca alegerea unei nise trebuie facuta cu rabdare si grija pentru ca, exact ca in exemplul tau, poti da peste un public sarac.

  4. Răspunde

    “Acest lucru trebuie făcut ÎNAINTE de a începe blogul.” – Daca esti la primul blog nu prea ai cum sa pui caruta inaintea cailor … o strategie de monetizare poti sa-ti faci dupa ce te-ai prins cu ce se mananca blogging-ul, cum se promoveaza un blog, ce inseamna SEO , cum se aduce trafic pe blog … etc si etc.

    Ovidiu Lazăr cred ca ai scris acest guest post doar pentru link – pentru ca informatii noi sau folositoare nu prea sunt in articol. E mai degraba o adaptare a unor articole mai vechi de pe blogul tau.

    • Ovidiu Lazar

      Răspunde

      Intr-adevar, guest posting-ul il fac si pentru link dar si pentru a-mi face putin cunoscut numele. Nu puteam sa vin cu subiecte mai avansate pe blogul lui Lucian pentru ca am plecat de la premisa ca cititorii sai nu stiu de mine, si, deci, nu ar fi avut cum sa citeasca in prealabil articolele mele mai vechi.

      Daca vrei sa discutam mai in detaliu despre una sau alta metoda de monetizare, sunt deschis.

  5. Răspunde

    Exista foarte multe metode de monetizare, desigur cele mai cunoscute metode sunt cele specificate mai sus. Un prieten scrie pe blog despre localuri din Romania, castiga bani doar pentru ca merge, testeaza si isi da cu parerea.

  6. Răspunde

    Ma indoiesc ca functioneaza metodele tale, poate doar pentru castiguri infime. Reteta pentru ca blogul sa produca este simpla: ai nevoie de content de calitate si de trafic. Devreme ce scrii bine, o sa ai si trafic. Ai trafic bun? Deja e alta discutie. Un blog cu trafic si autoritate scoate bani frumosi doari din vanzare de links/advertoriale si publicitate.

  7. Ovidiu Lazar

    Răspunde

    Vanzarea de link-uri merge destul de prost in Romania. Si aici si si in afara, nimeni nu plateste mii de lei pe luna pentru un banner pentru ca nu este buget.

    Pe de alta parte, produsele informationale sunt hot in momentul de fata si au marje de profit uriase. In plus, se pot optimiza in continuu.

    De exemplu, pe blogul meu de fashion in engleza fac cam 100 de dolari pe luna din bannere si vreo 2-300 din vanzarea propriilor ebook-uri. Asta desi nu am mai publicat un articol de mai bine de 6 luni

    • Ovi

      Răspunde

      Asta e din ciclul “Hai sa ne mintim cat de bine o ducem noi”!

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *