3 metode de a monetiza un blog

Multă lume intră în blogging cu gândul de a face bani. Și pe bună dreptate – există o grămadă de motive foarte bune să înceapă unul. Însă puțină lume are o strategie concretă de monetizare.

Nu pot să nu-mi amintesc întrebarea unui cititor de-al meu, nedumerit de felul în care poate face bani.

Dacă îmi fac cont în lei la banca XX, îmi intră banii la sfârșit de lună sau cum?

Băiatul credea că cineva îl plătește pentru blogging așa cum este plătit pentru un job. Și, oricât de mult mi-aș dori ca lucrurile să fie atât de simple, trebuie să îți definești singur strategia de monetizare.

Acest lucru trebuie făcut ÎNAINTE de a începe blogul. Trebuie să știi cum anume vrei să faci bani din el odată ce traficul începe să curgă.

Dacă ești la primul blog, o să ajungi la concluzia că nu știi de unde să începi pentru a face asta. Și e normal, numai cineva cu experiență poate ști aceste lucruri.

După ce am lansat peste 10 produse informaționale și am ajuns la un ”salariu” extrem de generos, bani făcuți doar din online, vreau să îți vorbesc de strategiile pe care eu le folosesc zi de zi pentru a face bani din blog, strategii care, din fericire, necesită cunoștințe tehnice MINIME.

metode de a monetiza un blog

Strategia #1: Programele de afiliere

Mai greu de găsit la noi, programele de afiliere pot aduce bani serioși dacă ai trafic serios pe blog. Dar hai să le dăm o scurtă definiție.

Un program de afiliere este, în esență, un contract (agreement) între tine ca blogger și cineva care vinde produse pe Internet, prin care tu îi trimiți vizitatori printr-un link special iar acesta îți oferă un procent din vânzare.

Poți vinde produse scumpe sau ieftine, fizice sau informaționale, important e ca aceastea ”să se potrivească cu demograhphics-ul blogului tău”.

Ai un blog de frumusețe? Încearcă să vinzi cosmetice și haine pentru femei. Ai un blog de mașini? Poate găsești un magazin de piese auto cu program de afiliere.

Ca blogger trebuie să îți înțelegi la perfecție cititorii pentru a ști ce să le vinzi. Și nici atunci nu poți fi sigur care dintre produse se vând mai bine. Trebuie să testezi pe cele relevante, să le compari, apoi să le promovezi mai mult pe cele cu rata de conversie cea mai mare.

Avantajul programelor de afiliere este că nu trebuie să te ocupi de produse. Lași asta în seama altora, pentru ca tu să te concentrezi 100% pe blogul tău.

Strategia #2: Cărți electronice

Cărțile electronice sunt la mare modă în SUA, dar merg și la noi într-o anumită măsură. Site-uri gen www.clickbank.com sunt pline de asemenea produse informaționale.

Strategia constă în creearea unui blog care să aibă minim 500-600 de vizitatori pe zi, scrierea cărții în Word, exportarea ca PDF, publicarea unei scrisori de vânzare și a unei pagini de download.

Apoi, mai ai nevoie de niște bannere care să vină pe blog și care să o promoveze, laolaltă cu niște e-mailuri de promovare (dacă ai o listă de abonați).

Asta pe scurt.

Avantajul este că nu ai nevoie de cunoștințe tehnice extrem de sofisticate pentru a pune această strategie în aplicare, iar investiția este minimă.

Dacă o scrisoare de vânzare ți se pare prea mult pentru început, poți face altfel (cu condiția să ai un blog în limba engleză). Îți poți publica ebooks-urile pe Amazon.com în format Kindle. Deși veniturile nu vor fi mari, vei începe să faci primii bani pe net relativ devreme, pentru că vei avea vânzări acolo care nu vin neapărat de pe blogul tău, ci trimise direct de Amazon.

Strategia #3: Bannere publicitare

O alternativă foarte bună la programele de afiliere sunt așa-numitele direct buys. Printr-un direct buy, cineva cumpără spațiu publicitar la tine pe site contra unei sume plătite în avans.

Avantajul este că nu te interesează cât de bine se vinde produsul. Dacă proprietarul vrea să pornească o campanie pe site-ul tău și să plătească cu bani gheață, nu ai nimic altceva de făcut decât să pui bannerul și să încasezi banii.

După ce am făcut parte dintr-o echipă care a cumpărat trafic pe site-uri mari la nivel mondial (gen Foxnews.com sau Reuters.com), pot să te asigur că ne uitam și după site-uri mai mici, cu condiția ca traficul care venea de pe ele să monetizeze.

OK, cam asta a fost! Acum ai 3 motive foarte bune să îți începi și să îți crești propriul tău blog, pentru că aceste metode de a face bani pe net sunt garantate să meargă odată ce blogul tău începe să aducă trafic.

Ovidiu Lazăr are o experiență de peste 4 ani în marketingul online, concentrându-se full-time pe blogging, produse informaționale, SEO și optimizare de campanii media.

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *